Tuesday, August 4, 2009

dah sekolah rendah.....

ni time aku dah mula kenal sekolah....tadika kat umh je..baju kotak2 kaler merah..tadika KEMAS cempaka sari..g skolah dgn arwah ayh teh..(al fatihah)...aku seronok skolah time ..ye r baru kenal alam skolah..jpe kawan2 baru...main sama2..masa makan baca doa sama2..huhu memori yg x dapat dilupakan...aku dulu x suka ponteng kelas tadika ni..masa tu la jugak dah belajar ngaji..
pendek kate time tu dah mula nak kenal perangai nakal2 ckit..biasa lah kanak2..


setahun aku di tadika...x rasa pon sedar2 dah habis..dah kene konvo! cewah..konvo tu....betol la..amik sijil pakai jubah..harap2 nnti dapat la pakar mortar board plak..jubah beso plak=)

dah masuk darjah 1...aku skolah d srk sri suria 1..hari 1st ke skolah..ma aku hantarkan..biasa la tu..nak kenalkan dgn skolah..aku plg ingt hari 1st ni masa masuk klas masa pertama sorg kawan aku nakal dah...ade ke die duk main kerusi macam kuda2 tu...gedebuk jatuh..dah la die mmg jd perhatian ramai masa tu sbb rambut dia paras bawah lutut..mmg pjg la..masa darjah 1 - 3 ni aku pakai pinafore (skirt la bg yg xtau tu) comey je masa tuh!

darjah 1 ni enjoy sakan..baru kenal skolah..ada lagi parut jatuh kat dataran perhimpunn..main kejar2 masa rehat..adui..rindunye kawan2 masa tu..smoga suatu hari nnti kite jmpe lagi..

masa darjah 4 aku dah tukar skolah baru..kira jiran skolah lama la..srk sri suria 3..sbb skolah lama dah penuh..xpe sama gak ..dekat..sampai la darjah 6 aku amik UPSR..tahun tu tahun pertama ktorg amik sains..sedey je aku x dpt A sains jer..xpe la..cuba lg d solah mengh..huhuhu....ok tu jer cte ku untk 12 tahun pertama di muka bumi ni...=)

No comments:

Post a Comment